رغبه في التغيير..

بيعلي صوتي فبيت حزين..بيت حزن قلبي اللي انكتب مالموجوعين..و تجلجل الدمعه اللي نازله من عينيه..فيها لمعه..لمعتيـــن..و تبدي مخزون الهوان اللي انفرط غطي الحنيــن....سال الأسي من كاس علي اخره اتملي..و فيه انحفر ما يتنسي و الناس تقول الدنيا حلوه كويسه..طب حلوه فين؟؟
طب حلوه لما تتملي غل و طمع!!..ولا اما يبقي الظلم صوته بيتسمع!!..ولا الخداع!!..ولا الجشع!!......يا عدل قوم انفض تراب الحزن زاد غطي الجبين..عالجني بيك..خلص كياني من الوجع..و اربط نفس خيط الحياه اللي انقطع..رجعنا تاني كويسين..رجع حنين..غطت عليه احزان شهور و احزان سنين..رجع ورود قفلت و كنت اعتدت اشوفهم مفتوحين..و منسمين اشواق و حب علي الحياه الطيبه..مش مستحيل الفرح ييجي من جديد..سامع خطاه جاي من بعيد..قرب خلاص و بقت خطاوي قريبه..خليك جدع..اصبر شويه خلاص..نبضك رجع..و اتحركت عجلاته بالاحساس..دار و اندفع....انسان انا اصلي منيش حتة حديد..هسمع نصايحك هستفيد..هبدا افيد..لازم تقول لازم تعيد..و احكي انا عما سمعته للقريب و للبعيد....يللا نخلي الهم دا..كان طاقه بيها الخير يزيد......
عندي اتفاق بينا نجيبه و نزرعه..و نقطع اوراق النفاق و نمزعه..هتكون بذوره الحب و اوراقه الحياه..و نزيد غيطان الحب غيره و نوسعه....باصص انا شايف اهلي و ناسي في لمه..نازل عرقهم شهد و عسل في خلية الهمه..يشفي بسر الهي داء الهوان و الحزن..و يزيع خبر و يجللي عن نهضة الأمه.
القصه قوه و عزم يقدر علي التغيير..قادر يقول دي حياتي لازم عليها اغير..طول عمري فاكر هدفي اللي اتخلقت عشانه..ابذل فيه مالي...حياتي...كياني...ولا عمري هبقي فقيــــــــــــــــــر

تعليقات

المشاركات الشائعة